Tuesday, June 17, 2014

PHYTOCOL-ST vs KOLESTEROL ?

Assalamualaikum WBT....


PHYTOCOL-ST apa tu? 

Jom saya kenalkan dgn botolnya dulu.... jeng jeng jeng...

Phytocol -ST ialah produk kesihatan yang membantu dalam menurunkan kolesterol jahat (LDL) dalam badan. Ia mampu membantu mencegah penyerapan kolesterol dan menyeimbangkan tindak balas imun dan sangat sesuai utk mereka yg mempunyai masalah kolesterol yang tinggi, penyakit auto-imun seperti bengkak sendi kronik (rheumatid arthritis) dan mereka yang mengidap alahan @ alergi kronik spt prosiasis.

Cabaran Era ini....

Adakah anda salah seorang dari 6 Juta Warga Malaysia yg menghidapi masalah tinggi kolesterol?
~ Dianggarkan bhwa satu drp tiga org dewasa di Malaysia mempunyai paras kolesterol yg tinggi. Kandungan kolesterol yg tinggi dlm darah menyumbang kpd masalah kesihatan yg serius dimana ia boleh dihidapi oleh sesiapa shj tnp mengira usia, dan dlm jangkamasa pjg ii akan memberikan impak negatif kpd kesihatan jantung dan fungsi kardiovaskular. Tetapi apa yg lebih membimbangkan kita skg di mana ramai individu yg masih tidak menyedari bahawa paras kplesterol mereka terlalu tinggi!

Apa itu Kolesterol?
~ Ia merupakan bahan lemak yg terdapat dlm saluran darah dan kesemua sel-sel badan. Ia merupakan komponen tubuh yang penting untuk pembetukan sel membran, hormon, hempedu, dan tisu-tisu lain dalam tubuh.

2 sumber utama Kolesterol
~ Kolesterol dihasilakn secara semulajadi oleh hati anda tetapi ia juga boleh diperolehi dari makanan harian anda. Kolesterol yg anda mkn akan meningkatkan paras kolesterol darah anda. Kolesterol darah yg terlalu tinggi akan meningkatkan risiko jantung & angin ahmar.

Bagaimana Kolesterol boleh menyebabkan Penyakit jantung?
....Kolesterol utama dlm darah spt LDL & HDL

~LDL (Lipoprotein ketumpatan rendah)
~HDL (Lipoprotein ketumpatan tinggi)

LDL dikenali sbg kolesterol jahat kerana paras kolesterol LDL terlalu tinggi dlm darah boleh membentuk sejenis bahan melekit (plak) dlm salur drh anda, dan akan berlaku penyumbatan salur darah & boleh menyekat aliran darah spt serangan jantung & angin ahmar.

HDL pula dikenali sbg kolesterol baik kerana membantu mengangkut kolesterol dari salur darah balik ke hati utk disingkirkan. HDL membersihkan saluran darah.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

ohho penyakit ooo penyakit semuanya disebabkan pemakanan....
anda di syorkan mengambil kolesterol tidak melebihi 300mg sehari.... bayangkan anda mengambil menu harian di Malaysia spt:

2 keping roti canai ( sarapan)
Nasi lemak (tghri)
Char kway teow (mkn mlm)

anda mst tidak menyangka pada hari itu anda telah menga,bil kolesterol sbnyak 800mg kolesterol! hampir 3x ganda dr pengmbilan yg disyorkan.....

BERTINDAK HARI NI: Ikuti Petua ini utk merendahkan Paras Kolesterol Darah anda secara semulajadi...
# amalkan pemakanan seimbang, rendah lemak tepu & tinggi serat larut.
# lakukan senaman lebih kerap.
# Turunkan berat badan.
# Institut Kesihatan Kebangsaan Amerika (NIH) mengesyorkan penambahan Fitosterol ke dalam diet harian anda bg menurunkan paras kolesterol secara semulajadi.


ATASI MASALAH ANDA DGN FITOSTEROL.......

Fitosterol dirujuk sbg sterol tumbuhan wujud scr semulajadi dlm kandungan buah-buahan, sayur-sayuran, kekacang, biji-bijian, legume, bijirin dan minyak sayuran. 80 kajian klinikal dlm penerbitan saintifik melaporkan keberkesanan & keselamatan fitosterol.

Fitosterol hampir sama dgn kolesterol... ia bersaing dgn kolesterol utk berada dlm sistem penghadaman. hasilnya kolesterol dihalang dan disingkirkan keluar bersama Fitosterol. Ia mengambil lebih byk fitosterol maka kurang kolesterol yg dpt diserap oleh tubuh, maka peluang utk anda menurunkan paras kolesterol LDL.



Keistemewaan PHYTOCOL-ST....

> Rumusan mantap drp beberapa jenis Fitosterol
> Membekalkan 2000mg Fitosterol tumbuhan setiap hari
> Menepati 100% keperluan harian Fitosterol yg disyorkan oleh Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH)
> Tiada tambahan pengawet, pewarna, perisa @ pemanis


No comments:

Post a Comment