Thursday, June 19, 2014

Merawat Denggi Dengan Shaklee

Demam Denggi bukan perkara asing berlaku di Malaysia. Hampir saban hari kita mendengar kes-kes denggi menyerang tak kira dewasa atau kanak-kanak. Tahukah anda, sepanjang tahun 2013, kes denggi yang dilaporkan di seluruh negara telah meningkat sebanyak 98% berbanding tahun sebelumnya iaitu sebanyak 43,346 kes dilaporkan berbanding 21,900 kes pada tahun 2012. Begitu juga dengan kes kematian denggi, meningkat sebanyak 163% iaitu dengan 92 kematian berbanding 35 kematian tahun 2012. Dengan situasi denggi sebegini, bukan sahaja pihak berwajib perlu mengambil inisiatif baru bagi menangani masalah denggi, malah diri kita sendiri juga perlu mengambil langkah-langkah untuk mencegahnya.

Kita sedia maklum, tiada ubat untuk menyembuhkan denggi kecuali dengan mengawal simptom-simptom denggi. Begitulah yang dilakukan oleh pihak hospital apabila menerima pesakit denggi. Mereka akan mengambil langkah-langkah untuk mengawal daripada denggi terus merebak sehinggalah pesakit bersih daripada denggi.
Simptom Denggi
Kebiasaannya, kita seringkali dengar petua-petua untuk mencegah atau meredakan demam denggi antaranya adalah seperti minum sup ketam, minum minuman 100 plus, minum air daun betik, minum air daun pegaga dan sebagainya.

Selain daripada petua-petua di atas, kita juga boleh berikhtiar menggunakan suplemen tambah. Untuk tujuan ini sudah tentu saya mengesyorkan suplemen Shaklee untuk melawan virus.. :)

Kami sarankan anda untuk mencuba  Nutriferon, Performance Drink dan Vitamin C daripada Shaklee.

Nutriferon adalah terhasil dari 4 estrak tumbuhan iaitu biji labu, bunga safflower, honeysuckle Jepun dan biji Plantago; mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi  interferon tubuh. 
  • Formula yang digunakan adalah semulajadi, selamat, tulen dan berkesan. 
  • Penemuannya adalah diiktiraf sebagai penemuan yang terhebat dalam bidang immunologi.
  • Dalam bidang perubatan, suntikan nutriferon banyak digunakan untuk merawat penyakit hepatitis, kanser, hidrophobia (penyakit anjing gila), herpes, HIV dll.
  • Nutriferon juga sangat berkesan untuk melindungi diri kita dari jangkitan influenza dan pelbagai penyakit yang lain.
KEBAIKAN NUTRIFERON
  • Mengukuhkan sistem imuniti dalam masa 3 hari
  • Melawan kanser & tumor
  • Melindungi dari Influenza
  • Meringankan Stres & kelesuan
  • Melambatkan Penuaan
  • Mengurangkan Infeksi oleh pesakit-pesakit Hepatitis B & C
  • Mempertingkatkan Menopaus
  • Mempertingkatkan PMS



  • Performance Drink merupakan minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik. 

  • Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina. 

  • Ia bukan milk booster, atau minuman penambah susu, sebaliknya membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan
  • Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.
  • Ia bukan saja untuk ibu menyusu/mengandung semasa berpuasa, tapi sesuai untuk semua, terutama yang kerja di tengah panas. Budak2 demam pun elok amik ni sebab biasa la budak2 bila dah demam tak selera makan minum. Ia boleh tolong cegah dehydration tu

Apa itu Vit-C Sustained Release Shaklee?

Untuk satu tablet Vitamin C ini, ia mengnadungi 7.5 hidangan sebiji buah oren termasuk kulitnya(500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C di dalam 2 tablet Vitamin Shaklee (dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam palsma darah kita selama 24 jam. Selain itu ia juga mengandungi 120mg bioflavonoid yang mana 25% dari dari bioflavanoid diekstrak dari kulit buah oren yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Khasiatnya, ia mampu meningkatkan keberkesanan vitamin C dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

Bagaimana ia bertindak?

1) Membentuk Kolagen
Ia merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi,     rangka dan tulang rawan. Oleh itu ia mampu mempertingkatkan kedut dan     menghalang otot dari menjadi lembik.

2) Memperbaiki Simptom Pendarahan
Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

3) Peningkatan Sistem Imun
Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, serta membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman. Ia juga mampu membantu mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma. Apa yang menarik ia turut berfungsi untuk menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom selsema.

4) Memerangi Kanser
Ia bersifat sebagai antioksida yang mampu mempertingkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser serta membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan.

5) Mencantikkan Kulit
Pengambilan Vit-c setiap hari untuk mendapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Untuk makuman, pigmen adalah penyebab utama kehadiran jeragat pada kulit muka kita ya...

6) Memperbaiki Insomnia
Dengan menganbil Vit-c secara konsisten, ia boleh membantu menyelesaikan masalah insomnia, stress serta masalah-masalah berkaitan mental seperti murung dan resah.

7) Mengekalkan Kolestrol yang sihat.
Vit-C ini mampu membantu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengeklakan kapilai darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah serta pendarahan dalam otak dan gusi.

Berminat? PM saya seperti di bawah. Mencegah Lebih baik dari mengubatinya! :)


Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Equine, Taman Puncak Jalil, Taman Lestari Perdana, Seri Kembangan Bandar Kinrara dan KLCC.

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:
Aniesz Ceasar
♥ sms/whatsApp: 019-3878986

No comments:

Post a Comment