Friday, September 26, 2014

Doa bagi Ibu Hamil


Sentiasalah berdoa agar Allah kurniakan anak yang soleh atau solehah. Sekurang-kurangnya setiap lepas sembahyang, bacalah doa khusus bagi ibu yang sedang mengandung. Doanya adalah seperti berikut:

"Ya Allah,peliharakanlah anakku selama di dalam kandunganku dan sembuhlah segala penyakit. Sesungguhnya Engkau Maha Penyembuh dan tiada sembuhan melain dengan penawar-Mu. Ya Allah, lahirkanlah dari kandunganku ini dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera. Ya Allah, jadikanlah anakku ini sihat, sempurna, cerdik, berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah, elokkanlah perangainya, fasihkanlah lidahnya dan merdukanlah suara untuk membaca Al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad s.a.w".
Doa Agar Mendapat Anak Soleh / Solehah

"Ya Tuhanku, berikanlah kepadaku seorang anak yang soleh. Sesungguhnya Engkau Maha Mendengar permohonanku". - surah Ali Imran ayat 38.

Doa Ketika Menanti Saat Bersalin

Ketika telah hampir atau sedang menunggu bersalin, para ibu janganlah asyik risau atau menjerit kesakitan, tetapi eloklah gantikan dengan wirid atau zikir atau doa. Sebaik-baiknya doa dan wirid ialah seperti di bawah dan basahilah lidah dengannya.

"Sesungguhnya tiada tuhan melainkan Engkau. Maha Suci Engkau, sesungguhnya aku adalah termasuk orang yang sentiasa menzalimi diri". - surah Al Anbiya ayat 87.

Selanjutnya bacalah Ayat Kursi, Surah Al Ikhlas, Surah Al Falak, Surah An Annas, berulang kali sehingga bersalin.

 Doa Setelah Selamat / Selesai Bersalin

"Aku memohon perlindungan dengan kalimat Allah yang sempurna daripada semua syaitan-syaitan dan binatang-binatang yang berbisa dan daripada pandangan mata jahat".

 Doa Untuk Menghilangkan Lemah-Lemah Dan Sakit-Sakit Selepas Bersalin

"Ya Allah, Sesungguhnya aku ini lemah, kuatkanlah aku. Sesungguhnya aku hina dan muliakanlah aku. Aku miskin dan berikanlah aku rezeki".

Doa dan Ibadah kepada Allah adalah pengharapan agar anak dalam kandungan sentiasa dalam lindungan Allah dan Ibu dapat melahirkannya dengan selamat.


Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Equine, Taman Puncak Jalil, Taman Lestari Perdana, Seri Kembangan Bandar Kinrara dan KLCC.

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:
Aniesz Ceasar 0193878986

No comments:

Post a Comment