Friday, January 19, 2018

UBAT GOUT PALING MUJARAB UNTUK ELAKKAN UBAT TAHAN SAKIT

Ubat Gout Paling Mujarab Untuk Elakkan Ubat Tahan Sakit

Gout adalah keradangan ada sendi yang disebabkan oleh pengumpulan hablur asid urik. Biasanya menyerang sendi pada ibu jari kaki dan lebih banyak berlaku dikalangan lelaki berusia 40 tahun ke atas. Sakitnya tidak selalu datang, tapi biasanya bila salah makan, sendi akan membengkak dan sangat menyakitkan.

Dari mana datangnya asid urik?

Asid urik memang dihasilkan secara normal dalam badan kita melalui penguraian sel yang telah mati. Ia juga terhasil daripada pemakanan kita, terutamanya yang mengandungi purin yang tinggi, antaranya makanan kegemaran ramai iaitu makanan laut.
Pada awalnya, sakit gout hanya dikawal dengan ubat tahan sakit sehinggalah asid urik mencapai tahap tertentu, ubat untuk menurunkan asid urik akan dimulakan. Disamping itu, pesakit juga dinasihatkan supaya pantang makanan, terutamanya makanan laut. Silap makan sikit memang sakit datang.
“Ayah menderita gout berpuluh tahun. Pain killer dan ubat gout jadi peneman setia hari. Salah makan sikit je mesti gout datang. Jalan sampai memapah dinding. T___T
Tapi sejak amalkan Vivix satu sudu kecil setiap hari, Alhamdulillah takde lagi gout menjengah. Yang bestnya, boleh tinggalkan dah ubat gout dan painkiller yang dah bertahun ambik tu. Dan ayah dah boleh makan makanan kegemaran semula! Syukur Alhamdulillah”
~Puan Zarith Sofia
Bagaimana Vivix membantu pesakit gout?
Dalam kajian yang dimuatkan dalam Clinical Rheumatology, 2014 Nov, 26, saintis mengkali keberkesanan resveratrol (salah 1 komponen Vivix) dalam merawat gout. Tikus yang disuntik dengan bahan untuk meningkatkan asid urik dalam darahnya. Ternyata resveratrol boleh mencegah keradangan dan bengkak sendi dan turut mengurangkan penghasilan asid urik daripada bahan yang disuntik tadi.
 Vivix bukan minuman botani semata-mata, tapi ia adalah hasil kajian bertahun-tahun yang dihasilkan daripada 4 tumbuhan yang salah satunya ialah anggur muskadin yang mengandungi sekurang-kurangnya 4 jenis polifenol yakni antioksida yang sangat hebat. Hebatkan ciptaan Allah pada sebiji anggur yang disediakan untuk kebaikan makhluknya.

Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Equine, Taman Puncak Jalil, Taman Lestari Perdana, Seri Kembangan Bandar Kinrara Kajang Bandar Baru Bangi Puchong dan Serdang.


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya Aniesz Ceasar 0193878986

No comments:

Post a Comment