Friday, November 22, 2013

10 Cara Kurangkan Berat Badan Tanpa Diet Ketat

Anis menggunakan produk Shaklee untuk menurunkan semula berat badan yang naik dengan mendadak setelah bersalin mengambil sejenis makanan tambahan. Alhamdulillah, Anis berjaya turunkan berat badan dari 65kg ke 53kg dalam masa 3 bulan cuma dengan mengambil 3 biji Lecithin Shaklee sebanyak 2 kali sehari selepas makan, tanpa perlu berlapar.
Jadi, hari ini Anis nak berkongsi pula cara kurangkan berat badan tanpa diet ketat yang akan membantu kita mendapatkan berat badan yang ideal tanpa perlu berlapar.
Kehilangan berat badan bukan satu kerja mudah. Manusia memulakan program penurunan berat badan mereka dengan motivasi dan keazaman tetapi berakhir dengan makan lebih daripada biasa. Ini adalah kerana kepercayaan yang salah. Tetapi di zaman moden ini , pelbagai kajian dilakukan dalam setiap bidang termasuk kehilangan berat badan dan banyak cara yang berbeza telah dibangunkan untuk mengurangkan berat badan tanpa membuat terlalu banyak usaha.
Berikut adalah 10 cara untuk kurangkan berat badan tanpa diet ketat.
1. Jangan Langkau Sarapan Pagi (Breakfast)
cara kurangkan berat badan sarapan pagi 10 Cara Kurangkan Berat Badan Tanpa Diet Ketat
Perkara pertama yang seseorang lakukan apabila mahu kurangkan berat badan adalah ponteng sarapan pagi. Mereka fikir bahawa makan kurang dalam satu hari akan membantu mereka  padahal ia adalah benar-benar salah. Mereka akhirnya makan lebih banyak dalam satu hari daripada biasa. Permulaan hari harus berkhasiat supaya buah-buahan dan bijirin akan melakukan tugas mereka pada tahap maksimum dan pada masa yang sama kita dapat kurangkan berat badan tanpa diet ketat dan berlapar.
2. Tambah Makanan Sihat Dalam Diet anda
cara kurangkan berat badan makanan sihat 10 Cara Kurangkan Berat Badan Tanpa Diet Ketat
Menolak makanan dari rutin harian anda tidak akan melakukan apa-apa selain melemahkan badan anda. Jadi, daripada menolak, lebih baik jika anda menambah makanan yang lebih sihat seperti sayur-sayuran, buah-buahan, bijirin dalam sarapan pagi. Makan jenis makanan yang badan anda benar-benar perlukan dan sangat membantu dalam memaksimumkan proses dalam badan dan mengurangkan berat badan tanpa diet ketat, bukannya dengan memakan makanan ringan .
3. Menambahkan Masa Tidur Anda
cara kurangkan berat badan tidur 10 Cara Kurangkan Berat Badan Tanpa Diet Ketat
Penambahan waktu tidur sedikit akan membantu anda kehilangan £ 14 tambahan di dalam setahun. Sememangnya cara ini sangat menyeronokkan dalam proses kurangkan berat badan tanpa diet ketat. Ini bermakna anda boleh kehilangan £ 14 tenaga. Kajian menunjukkan bahawa orang yang mempunyai tidur yang sedikit selalunya lebih lapar daripada orang yang biasa kerana kekurangan tidur menyebabkan kelaparan.
4. Jadikan Teh Hijau Kawan Baik Anda
cara kurangkan berat badan teh hijau 10 Cara Kurangkan Berat Badan Tanpa Diet Ketat
Tidak ada yang lebih baik daripada mempunyai minuman yang menyegarkan tanpa beribu-ribu kalori . Beberapa kajian menunjukkan bahawa teh hijau membantu dalam menghidupkan semula enjin yang membakar kalor dengan bantuan tindakan fitokimia dipanggil catechins. Sangat membantu untuk kurangngkan berat badan kita.
5. Mula Mengunyah Gula-gula Getah Tanpa Gula
cara kurangkan berat badan tanpa diet ketat sugarless gum 10 Cara Kurangkan Berat Badan Tanpa Diet Ketat
Gula-gula getah dengan rasa yang kuat seperti pudina sangat membantu ketika kelaparan menyerang anda. Biasanya seseorang makan tanpa sebarang had apabila menonton TV, melayari internet, atau bermain permainan video. Jadi, daripada makanan yang tidak wajar ini, gula-gula getah tanpa gula akan membantu seseorang mengurangkan pengambilan makanan sepanjang hari sekali gus kurangkan berat badan tanpa diet ketat.
6. Bakar Beberapa Kalori tambahan
cara kurangkan berat badan dengan bersenam 10 Cara Kurangkan Berat Badan Tanpa Diet Ketat
Membakar 100 kalori setiap hari tanpa diet. Hanya ikut salah satu perkara-perkara ini . Berjalan 1 batu selama kira-kira 20 minit. Tarik rumpai atau menanam bunga selama 20 minit. Memotong rumput selama 20 minit. Membersihkan rumah anda untuk sekurang-kurangnya 30 minit. Berjoging selama 10 minit.
7. Tiada Garam
cara kurangkan berat badan tanpa diet garam 10 Cara Kurangkan Berat Badan Tanpa Diet Ketat
Garam sememangnya bebas kalori tetapi ia menyumbang dalam berat badan. Garam membuat anda dahaga dan anda akhirnya minum lebih banyak soda dan banyak lagi minuman yang penuh dengan gula daripada biasa. Jadi, tiada garam bermakna tiada minuman manis dan kurang penambahan berat badan.
8. Peraturan 80-20
cara kurangkan berat badan tanpa diet ketat 80 20 rule 10 Cara Kurangkan Berat Badan Tanpa Diet Ketat
Peraturan 80-20 adalah salah satu kaedah yang paling berjaya dalam penurunan berat badan. Peraturan 80/20 adalah bahawa anda harus makan sehingga 80% kenyang dan kemudian mengeluarkan 20% makanan yang selebihnya. Ini membantu orang yang makan berlebihan. Kebanyakan orang mengikutinya semasa berdiet.
9. Gunakan Pinggan Kecil
cara kurangkan berat badan tanpa diet ketat pinggan kecil 10 Cara Kurangkan Berat Badan Tanpa Diet Ketat
Gunakan pinggan makan tengah hari dengan ukuran dalam 10 inci setiap kali anda ingin makan sesuatu. Ini akan membantu anda makan kurang secara automatik dan anda akan mempunyai ruang yang kurang untuk makanan. Ini silap mata yang boleh membantu anda kehilangan sehingga 20 pound setahun.
10. Berharap Dengan Setingginya
cara kurangkan berat badan tanpa diet ketat high hopes dieting 400x249 10 Cara Kurangkan Berat Badan Tanpa Diet Ketat
Gantung seluar slim jeans lamadi mana anda boleh melihat mereka setiap hari supaya anda tidak kehilangan harapan anda. Kebanyakan orang kehilangan harapan mereka selepas satu atau dua bulan . Melihat pakaian seperti itu setiap hari akan membuat anda bermotivasi dan menjuruskan anda pada landasan yang betul.

Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Equine, Taman Puncak Jalil, Taman Lestari Perdana, Seri Kembangan Bandar Kinrara dan KLCC.

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:
Aniesz Ceasar
♥ sms/whatsApp: 019-3878986

No comments:

Post a Comment