Thursday, May 30, 2013

B complex Shaklee

Jom kita lihat ahli keluarga Vitamin B Complex - Vitamin B1, Vitamin B2, Vitamin B3 (niacin), Vitamin B5, Vitamin B6, Vitamin B9 (asid folic), Vitamin B12… Kesemua jenis vitamin B ni diperlukan oleh badan anda.

Kita lihat pula apa fungsi setiap jenis Vitamin B tadi..
Vitamin B1 – menggalakkan pertumbuhan dan merangsang fungsi otak, membantu kesihatan sistem saraf, mencegah kelesuan, meningkatkan stamina, membantu sistem pencernaan dan metabolisma.
Vitamin B2 - Memproses asid amino dan lemak. Juga membantu mengaktifkan vitamin   B-6 dan asid folic.
Vitamin B3 – Membantu mengurangkan kolestrol di dalam darah dan pengaliran kolestrol dalam darah; membantu dalam kesihatan kulit yang baik, membantu sistem pencernaan. Kajian klinikal membuktikan kadar B3 yang rendah dapat menyebabkan depresi dan seterusnya meninggikan kadar utk menjadikan seseorang psyco/sakit mental.
Vitamin B5 - Membantu mengurangkan stress fizikal/mental; membantu mengurangkan penuaan pramatang.
Vitamin B6 – Vitamin utama dalam proses asid amino. Mengawal serotonin di dalam otak kerana ketidak seimbangan serotonin akan menyebabkan depressi.
Vitamin B9 – Bersama-sama dengan vitamin B12, vitamin B9 membantu fungsi neurotransmitter as well as aktiviti mengurangkan depresi di dlm badan
Vitamin B12 – Mengawal kesihatan sistem saraf dan membantu pembinaan sel darah. Kekurangan B12 akan menyebabkan depressi, tidak tenteram.
b kompleks
Banyak kan B Complex yang dijual di pasaran?? Tapi..B Complex pilihan saya ialah… .
B-Complex dari jenama Shaklee. Kenapa?
  • Ia mengandungi Sistem Penyerapan Bioaktif
  • Asid folik tambahan dan vitamin B penting tidak mudah diserap. Oleh itu, Shaklee berjaya menghasilkan kandungan asid folik yang unik serta boleh membuatkan zat makanan lebih mudah diserap dan teknologi berpaten ini eksklusif untuk Shaklee.
  • Mudah di telan.
  • Mengandungi kesemua 8 Vitamin B yang penting termasuk 100% Nilai Harian biotin

No comments:

Post a Comment