Wednesday, April 15, 2015

Harga Ahli dan Bukan Ahli Set Slimming Premium Basic Shaklee

Cara Makan Shaklee Slimming Set Membuatkan Badan kita mengalami 3 peringkat untuk kurus iaitu:


1)Pembakaran Lemak
Lemak degil dalam badan dipecahkan kepada butiran kecil

LECITHIN yang berasal dari minyak biji soya berfungsi mengemulsi lemak dan memastikan lemak kekal di dalam sistem digestive dan tidak memendapkan diri ke dinding membran menjadi lemak kental. 
Emulsi lemak bermaksud lemak itu dipecahkan molekulnya kepada lebih kecil supaya ia lebih mudah bergerak di dalam sistem digestive. Jadi kita perlukan detox product seperti Herblax atau Alfafa untuk keluarkan lemak yang telah teremulsi. Jadi secara logiknya Lecithin berupaya memecahkan lemak yang kita makan sewaktu itu.

OMEGAGUARD pula membantu untuk 'membakar' lemak sedia ada yang sudah terkumpul di dinding membrane. Omegaguard tidak mengemulsi lemak tetapi fungsi fish oil membantu pembakaran lemak termendap. Jadi adalah paling terbaik jika Lecithin dan Omega digabungkan.

Macamana Omega Guard membantu pembakaran lemak?

• Fungsi Omega 3 melancarkan perjalanan darah ke otot ketika bersenam. Maka lebih banyak pembakaran lemak akan berlaku. 
• Omega 3 berfungsi menghalang pembentukan lemak - maka ia meningkatkan metabolism dan membakar lemak 
• Menghalang penghasilan hormon cortisole yg menggalakkan penyimpanan lemak. 
• Memperbaiki kadar gula dalam darah - beri lebih tenaga utk bersenam 
• Menambah kadar penghasilan serotonin - kimia otak yang buat kita rasa kenyang – jadi boleh control selera makan. 
• Pengambilan Omega 3 akan membantu tahap insulin berada pada 50% kurang dr kebiasaan. Bila tahap insulin rendah, pembakaran lemak akan berlaku. Insulinrendah juga membantu mengawal gula. Maka gula/karbo tidak menjadi lemak.


2) Membuang Toksin atau Detox

Buang lemak yang dipecahkan tadi. Usus juga akan dicuci dengan menggalakkan pembersihan dinding usus dari sisa makan yang dah bertahun melekat di dinding. Kalau tak dibersihkan boleh sebabkan penyakit tau.


Detox penting untuk mengeluarkan toksin berlebihan dalam badan. Mungkin ada yang pernah berdiet tapi tak nampak kesannya. Puncanya mungkin masalah detox. Bila toksin terlampau banyak, badan akan sukar untuk menyerap nutrient yang diambil samada daripada supplement atau diet harian.

HERBLAX berfungsi membersihkan usus daripada najis yang tersekat dan membantu masalah sembelit. 
Herblax TIDAK DIGALAKKAN untuk IBU MENYUSU jika diambil harian. Jadi cara pemakanan perlu diubahsuai untuk ibu menyusu. 2-3 kali seminggu. Lebih baik ambil ALFAFA untuk ibu menyusu. 

Diet yang berjaya bukan bermakna “SAYA TURUN BERAT 10KG DALAM SEBULAN”. Itu sebenarnya diet paling tak berjaya kerana berat badan pasti akan naik kembali.

3) Membina sel dan tisu baru

Bila lemak dah dibuang, kulit akan mula nampak londeh. Kita ganti semula dengan membina otot baru.


Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar 
kalori sampai sebanyak 35%. Cth makanan yg kaya protein kacang soya, ikan, telur, hasil tenusu (susu,keju,yogurt), kekacang, avokado, ayam.

Protein penting untuk pelihara OTOT dalam badan. Perasan tak ada orang yang berat badan turun tapi badan flabby (menggeleber). Orang yang macam ni, yang turun tu bukan berat tapi dia kehilangan otot. Otot penting untuk tingkatkan metabolisme badan bagi pembakaran lemak.

CINCH SHAKE adalah serbuk protin yg diperkaya dgn Leucine iaitu asid amino yg memberi signal kepada badan untuk memelihara otot semasa pengurangan berat badan. Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan, pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Cinch juga berfungsi sebagai meal replacement.

Cinch Shake membakar kalori, di samping memberi rasa kenyang, dan dalam masa yang sama memelihara otot tubuh. Jadi hanya lemak2 yang dibakar. Bukan memusnahkan otot2 kita. So bila anda dah kurus nanti, takdelah kulit2 dan otot menggeleber sebab otot terpelihara.

ESP (Energizing Soy Protein) lebih sesuai untuk ibu menyusu berbanding Cinch Shake sebab kalori Cinch sangat rendah dan dikhuatiri membantutkan pertumbuhan bayi yang menyusu.


Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Equine, Taman Puncak Jalil, Taman Lestari Perdana, Seri Kembangan Bandar Kinrara Kajang Bandar Baru Bangi dan Serdang.


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:
Aniesz Ceasar 0193878986

No comments:

Post a Comment