Sunday, August 17, 2014

Cara Terbaik Atasi Batu Karang

APA ITU PENYAKIT BATU KARANG?

Penyakit batu karang bukanlah sesuatu yang asing di Malaysia terutamanya. Batu karang atau “renal stone” membawa maksud terdapat batu di buah pinggang atau salur kencing  seseorang. Batu ini terbentuk apabila terdapat mendakkan mineral dalam air kencing. Selalunya kaum lelaki lebih cenderung untuk mendapat penyakit ini, namun kaum wanita juga juga tidak terkecuali dari mendapat penyakit ini.


BAGAIMANA BOLEH TERJADI?

Batu karang terbentuk disebabkan beberapa faktor. Faktor yang utama adalah  disebabkan tubuh seseorang itu kurang air. Ini terjadi mungkin disebabkan kurang nya meminum air dan banyak berpeluh. Selainnya, batu karang juga berpotensi untuk terbentuk apabila seseorang memakan banyak makanan yang mengandungi protein seperti daging merah, makanan yang masin, minum banyak kopi dan teh dan sebagainya. Batu karang juga lebih mudah terbentuk apabila seseorang itu mumpunyai penyakit kencing manis dan darah tinggi.

TANDA-TANDA PENGHIDAP BATU KARANG

Kebiasaannya batu-batu yang bersaiz kecil akan keluar dari tubuh seseorang melalui air kencing. Namun, sekiranya batu ini mempunyai saiz yang agak besar, ia akan mula tersekat dalam salur kencing dan menyebabkan individu itu berasa tidak lawas apabila kencing, kencing yang sedikit, kerap kencing dan juga sakit yang tidak tertahan yang dapat dirasai di bahagian belakang pinggang. Selain itu, individu itu mungkin juga akan demam, muntah-muntah, loya, kencing berdarah dan berasa sakit apabila kencing.

CARA ATASI DAN MERAWAT BATU KARANG

Batu karang yang tidak terkeluar melalui air kencing memerlukan rawatan yang membolehkan batu itu keluar dari buah pinggang atau salur kencing yang tersumbat. Doktor akan memberi ubat tahan sakit untuk mengurangkan sakit yang dialami pesakit. Kemudian, pembedahan kecil diperlukan untuk membuang batu karang itu.

NASIHAT PENCEGAHAN

Untuk mengelakkan dari perkara ini terjadi, dinasihatkan supaya seseorang itu meminum banyak air setiap hari terutamanya mereka yang melakukan pekerjaan yang menyebabkan mereka cepat berpeluh dan terdedah kepada panas matahari seperti penoreh getah dan nelayan. Kita juga disarankan unutk meminum air sebanyak 2.5-3 liter sehari. Selain itu, hendaklah mengurangkan pemgambilan mekanan dan minuman seperti daging merah, kopi dan teh.

APA SHAKLEE BOLEH BANTU?

Sekarang jom kita tengok details mengenai vitamin shaklee yang boleh digunakan untuk merawat penyakit batu karang

B-Complex - menurunkan oksalat (garam mineral) yang membentuk batu karang
SR Vita-C - mengasidkan urin dan batu karang tidak akan terhasil dlm urin berasid
OsteMatrix - mengandungi Magnesium yang menurunkan oksalat dan mencegah pembentukan batu karang
Alfalfa Complex - mengurangkan infeksi dan inflamasi
Carotomax - menyembuhkan luka di urinari akibat batu karang
Lecithin/OmegaGuard - membekar lemak berlebihan yang mendorong pembentukkan batu karang

APA KATA PENGGUNA?



Anda boleh memilih supplements yang sesuai dengan keperluan anda. Nak HARGA TERBAIK dan DISKAUN? jom dapatkan vitamin Shaklee untuk batu karang sekarang dengan menghubungi saya.



Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Equine, Taman Puncak Jalil, Taman Lestari Perdana, Seri Kembangan Bandar Kinrara dan KLCC.

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:
Aniesz Ceasar

♥ sms/whatsApp: 019-3878986 

No comments:

Post a Comment