Saturday, February 28, 2015

Penyelesaian Rambut Gugur

Rambut gugur......Mencari penyelesaiannya.... Rambut gugur adalah masalah biasa. samada lelaki atau wanita, ianya masalah yang kerap menyerang kedua-duanya. Secara puratanya, 100 helai rambut kita akan gugur dalam sehari. Tapi apa yang menjadi masalahnya adalah bila rambut yang gugur terlalu banyak. Cuba anda bayangkan jika hampir kesemua lantai rumah anda dipenuhi dengan rambut. Tentu rimaskan. Bukan sebab tak sapu rumah, dah sapu pun da lagi. tu lah yang berlaku pada saya. sampai cik hubby pun mula bersuara bila dia tak selesa sebab banyak sangat rambut kat lantai. Jika anda menghadapi masalah yang sama, jom... saya kongsikan info mengenai penjagaan rambut. 

Apa  yang menyebabkan rambut gugur?

1. Perubahan Hormon  terutama selepas bersalin: Kandungan Estrogen yang tinggi semasa mengandung menyebabkan pembentukan scalp rambut yang sihat dan ia mengunci akar rambut dengan kuat maka pertumbahan rambut berlaku dengan baik. Tetapi sebaik sahaja bersalin penurunan kadar estrogen secara mendadak menyebabkan akar rambut longgar dan mudah gugur Kandungan nutrien dalam diet yang tidak mencukupi 

2.Kandungan nutrien yang kurang dalam diet seharian  seperti zinc, zat besi, protien menyebabkan rambut yang tumbuh tidak sihat. rambut yang tumbuh biasanya akan kelihatan kusam dan mudah gugur kerana akarnya tidak kuat. 

3.Stress: Stress memerlukan banyak B-complex, maka dengan kurangnya B-complex dalam tubuh makan zat ini akan di serap seperti di atas dari rambut. Stress juga menyebabkan sekatan pada salur darah yang menyukarkan penyaluran nutrient kepada rambut. 

4.Penjagaan rambut yang tidak sempurna: Penggunaan syampoo yang tidak sesuai, sikat yang kotor kerana habuk yang terperangkap dicelah-celah akar menyebabkan akar rambut rosak, penggunaan conditioner yang sering diabaikan sedangkan rambut perlukan pelembap akhirnya, rambut sedia ada akan mudah rapuh.

Bagaimana untuk mengatasi masalah ini?  Jika rambut anda panjang, anda boleh potong rambut anda. Ini untuk membolehkan nutrien yang mencukupi dibekalkan kepada kulit anda. semakin panjang rambut anda semakin banyak nutrien yang perlu dibekalkan kepada rambut anda. walaubagaimanapun, ini bukanlah penyelesaian mutlak. penyelesaian yang terbaik adalah memberikan nutrisi yang secukupnya kepada rambut anda melalui penjagaan dalaman dan untuk penjagaan luaran anda boleh menggunakan produk syampoo shaklee yang dikenali sebagai prosantee.

Penjagaan dalaman  Untuk pejagaan dalaman, produk yang sesuai anda gunakan adalah 
1. ESP - sumber protien yang terbaik untuk anda 
2. Zinc- membina rambut yang sihat 
3. Vitalea- melengkapi kandungan nutrien yang diperlukan Jika anda mengalami kekangan budget, 2 suplement yang WAJIB anda amil ialah ESP dan Zink.  walaubagaimanapun, pengambilan suplement haruslah diambil secara konsisten sekurang-kurangnya selama 90 hari. Ini disebabkan sel mengambil masa sekurang-kurangnya 90 hingga 120 hari untuk hidup. oleh itu, ia memerlukan nutrien yang mencukupi. 

Penjagaan luaran Untuk penjagaan luaran, shaklee telah menyediakan prosante dimana ianya bebas bahan kimia dan selamat digunakan. 

#1 - Long Lasting Finishing Spray   "Medium hold" memastikan gaya rambut tidak berubah Memberikan perlindungan UV Menguruskan rambut yang dikeriting halus dan rambut yang mudah kusut. 
#2 - Revitalizing Shampoo Humektan bertindak bagi melicinkan kutikel rambut dan melebatkan rambut Sistem pembersih yang lembut dan berpaten Menyegarkan dan menyeimbangkan kulit kepala dan rambut tanpa terlalu melembapkan atau mengeringkannya. #3 - Lightweight Conditioner Melicinkan dan melembapkan rambut tanpa menjadikannya terlalu melekit Mengembalikan elemen struktur supaya rambut kelihatan lebat, berkilat,sihat Menghilangkan kesan statik agar rambut mudah digayakan dan diurus
 #4 - Purifying Shampoo Membersih dengan menyeluruh, menyingkirkan sisa-sisa produk fesyen rambut, pengumpulan mineral dan bahan-bahan cemar persekitaran lain Mengekalkan keseimbangan lipid dan lembapan semulajadi serta tidak melunturkan warna rambut Ideal untuk mengawal lapisan kulit kepala yang sihat, rambut juga tidak berkelemumur. 
#5 - Replenishing Conditioner Perapi dan pelembap yang pekat bagi rambut yang berkilat dan lembut bak sutera Memperbaiki kerosakan pada permukaan rambut dan memperbaiki hujung rambut yang bercabang Menguatkan rambut dengan protein dan humektan yang berasal dari alam semulajadi  
#6 - Nourishing Scalp Treatment  Nourishing Scalp Treatment menyelesaikan semua masalah rambut dengan serum yang amat mudah diserap oleh kulit bagi melancarkan peredaran, menentang factor persekitaran yang merosakkan dan juga membekalkan khasiat kepada kulit kepala. Vitamin antioksida iaitu A dan E, dan juga Koenzim Q10 melindungi anda daripada kerosakan akibat radikal bebas dan pencemaran persekitaran. Bertindak membekalkan ruang yang optimum untuk rambut anda. Formula tanpa bilas memudahkan anda menggunakan dan menggayakannya Tidak menjadikan rambut melekit atau berminyak 

Perbezaan Shaklee 

ProSanté Nourishing Scalp Treatment adalah formula eksklusif, yang terbukti mampu mengurangkan keguguran rambut semasa menyikat dan dapat melebatkan serta menguatkan rambut secara semula jadi apabila digunakan sebagai sebahagian daripada sistem Penjagaan Rambut ProSanté. 

Banyakkan....mana yang diperlukan untuk anda?

Bagi mereka yang mengalami masalah keguguran rambut anda boleh gunakan set berikut: 1.Revitalizing Shampoo
 2.Lightweight Conditioner
 3.Nourishing Scalp Treatment
(note : set ni boleh digunakan secara harian)

Bagi mereka yang mengalami masalah rambut berkelemumur(juga boleh untuk rambut gugur, rambut bercabang, rambut rosak dan berminyak) anda boleh gunakan set berikut: 
1.Purifying Shampoo 
2.Replenishing Conditioner
 3.Nourishing Scalp Treatment (note : set ni utk kegunaan 1-2x seminggu..bukan harian)

Jom Suburkan Rambut Anda! 
Kulit kepala yang sihat adalah asas kepada rambut yang sihat. Itulah sebabnya kenapa setiap produk ProSanté mengandungi Scalp Health Complex, iaitu gabungan 10 vitamin, mineral dan herba bagi menyediakan persekitaran optimum untuk rambut yang sihat, lebat dan menawan. Shaklee memilih bahan-bahan seperti
1. Ekstrak swertia dan halia untuk merangsang peredaran darah dan membekalkan tenaga untuk folikel rambut
2. Mineral kulit yang penting seperti kuprum, zink, mangan serta vitamin A dan E untuk membantu metabolisme kulit kepala yang sihat; dan Minyak daun pokok teh serta esktrak teh hijau untuk menentang kerosakan akibat radikal bebas dan faktor-faktor persekitaran lain. 
 3. Tidak akan menemui sebarang bahan kimia kuat yang boleh merosakkan rambut dan juga kulit kepala anda dalam rangkaian penjagaan produk ProSanté.

 Kajian klinikal bebas menunjukkan bahawa dengan penggunaan sistem Produk ProSanté yang berterusan, faedah berikut dapat diperolehi: 




Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Equine, Taman Puncak Jalil, Taman Lestari Perdana, Seri Kembangan Bandar Kinrara Kajang Bandar Baru Bangi dan Serdang.

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:
Aniesz Ceasar 0193878986

No comments:

Post a Comment